Jak probíhá rozvoz potravin
Díky potravinovým sbírkám a potravinovým bankám můžeme realizovat rozvozy potravin pro naše klienty, kteří nemají tolik možností a prostředků k obstarání potravin. Jsme rádi, že máme možnost jednou za čas uspořádat rozvoz potravin.
Jsme terénní pracovníci při Nízkoprahovém denním centru pro osoby bez přístřeší v Pardubicích. S klienty se setkáváme v jejich přirozeném prostředí, tedy místech, kde žijí nebo na místech předem určených. Jedno z míst kam pravidelně, každou středu přicházíme a klienti o nás vědí je náměstí u divadla.
A jak takový rozvoz tedy probíhá? „Začínáme týden, někdy až dva týdny před samotným rozvozem, kdy při obcházení jednotlivých lokalit oslovujeme klienty a sdělujeme jim informaci, že bude probíhat rozvoz potravin z potravinové banky. Sdělujeme, jaký den a případný čas, v kolik bychom mohli být na daném místě. Také zjišťujeme, zda budou mít klienti zájem a jestli mají možnost si někde jídlo uvařit. Abychom věděli, jestli můžeme připravit potraviny jako těstoviny nebo rýži. Je překvapivé, kolik klientů má možnost uvařit si, při pohledu na to, v jakých podmínkách žijí,“ řekla sociální pracovnice Adriana Milaberská, DiS.
Den před rozvozem připravujeme potraviny, podle toho kolik se nám přihlásilo klientů, ale připravujeme i něco navíc. Pro případ, že bychom potkali klienty, které jsme v předešlých dnech nepotkali, nebo kdybychom zkontaktovali nové klienty.
V den rozvozu připravené potraviny nakládáme do auta a vyjíždíme do lokalit, kde se naši klienti zdržují. Často nás překvapí, že někteří klienti na sjednané místo nedorazí nebo se na svém místě nevyskytují, i přesto, že měli o potraviny zájem. Každý balíček s potravinami si zapisujeme, abychom později věděli, kdo co dostal. Klienti jsou vděční za takovou pomoc a děkují nám.
My děkujeme za spolupráci Potravinové banka Chotovice, z.s.
Adriana Milaberská, DiS.
sociální pracovnice Terénního programu