Příchod nového klienta na "deňák"
„Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli je možné si u vás dát sprchu, trochu si odpočinout a promluvit si s někým o hledání práce?“ S těmito slovy k nám dnes přišel pan L.
U nově příchozích lidí nejprve zjišťujeme, jestli spadají právě do naší cílové skupiny – zda jsou lidmi bez domova a je jim více jak 18 let. Poté se doptáváme na to, s čím jim můžeme pomoc a zda chtějí svou současnou situaci řešit.
Po úvodním rozhovoru si klienta pozve sociální pracovnice do konzultační místnosti, kde je již prostor na podrobnější rozhovor. Pracovnice se snaží zorientovat v aktuální životní situaci dotyčného, doptává se např. na to, jak je dlouho na ulici, co tomu předcházelo, jestli má doklady a příjem, kdy naposledy pracoval a co by chtěl na své situaci změnit. „Poté klientovi nastíním, jak pracovat na změně svojí životní situace, a již je na něm, kterou cestu si vybere“, řekla sociální pracovnice Nízkoprahového denního centra Blanka Barry.
Klient pak může na „deňáku|“ využít sprchu, dát si polévku a kávu. Naši službu zajišťujeme anonymně a otevřeno máme v pracovní dny od 9-15hod.
Blanka Barry, DiS.
sociální pracovnice