Popis realizace poskytování sociální služby
Poskytované činnosti:
Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- Neformální vzdělávání (osvojení nových dovedností a vědomostí formou hry, procvičování jemné a hrubé motoriky,…).
- Aktivity spojené se školou (doučování, zpracování domácích úkolů, příprava na písemnou práci či zkoušení, procvičování konkrétního školního učiva,…).
- Volnočasové aktivity (trávení volného času bezpečným způsobem, široký výběr z vybavení – stolní hry, sportovní vybavení, turnaje, soutěže, výtvarné dílny,…).
- Preventivní skupinové aktivity (přednášky, besedy a rozhovory na různorodá preventivní témata,…).
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- Každodenní kontakt s pracovníky (rozhovory na běžná každodenní témata).
- Doprovod (doprovázení uživatele při návštěvě různých institucí – úřad, lékař, škola, oslovování potencionálních zaměstnavatelů).
Sociálně terapeutické činnosti
- Činnosti vedoucí k rozvoji a udržení osobních a sociálních dovedností (snaha o rozvoj komunikačních schopností, schopnosti řešení problematických situací, sebereflexe, schopnost rozhodovat se, schopnost adekvátních reakcí na určité situace,…).
- Poradenství (uživatel má potřebu vypovídat se a svěřit se, uživatel si neví rady s vyřešením složité situace a dostává různé možnosti řešení.
- Situační intervence (řešení aktuální konfliktní situace, zvnitřňování společenských norem a morálky,…).
- Krizová intervence (okamžitá intervence pracovníka v krizové situaci uživatele).
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitosti
- Poskytnutí přístupu k informacím (vyhledávání potřebných institucí a organizací, informace o otevíracích dobách a náplních práce institucí, odkazování na návaznou sociální síť,…).
- Poskytnutí vybavení služby (přístup k internetu, důležité telefonní hovory, tisk a kopírování dokumentů,…).
- Doprovod (poskytnutí doprovodu a psychické podpory při návštěvě různých institucí, pomoc při kontaktu s institucemi, dovysvětlení získaných informací,…).
Další činnosti NZDM EMKO:
- Informování o službě (exkurze, školní praxe, dny otevřených dveří, prezentace služby ve Vysokomýtském zpravodaji,…).
- Monitoring lokalit v rámci terénního programu.
- Pořádání celodenních výletů.
- Spolupráce se zařízeními, organizacemi poskytujícími návaznou síť služeb.
Průběh služby:
-
Jednání se zájemcem o poskytnutí sociální služby
-
Uzavření smlouvy o poskytování sociální služby
-
Individuální i skupinová práce s uživatelem – definování zakázky a dílčích cílů směřujících ke zlepšení uživatelovy nepříznivé situace.
-
Ukončení služby
-
na vlastní žádost uživatele bez udání důvodů
-
ze strany poskytovatele z důvodu:
- velmi závažného porušení pravidel služby
- trvalé neschopnosti zařízení poskytovat služby
- uživatel nespadá do okruhu cílové skupiny osob, jímž je služba určena
- uživatel nenavštívil zařízení déle než 6 měsíců
-
Materiální a technické zajištění služby:
Prostory NZDM EMKO se nachází v přízemí v ul. Husova 146, 566 01 Vysoké Mýto. Majitelem budovy je město Vysoké Mýto. Budova není bezbariérová. K sociální službě je určena plocha o celkové výměře 232 m2. Uživatelé služby mají k dispozici celkem čtyři místnosti a samostatné sociální zařízení. Pracovníci služby využívají společnou kancelář pracovníků, kuchyňku a sociální zařízení.