Popis služby
Služby jsou poskytovány ambulantní formou a obsahují tyto základní činnosti:
A) Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
- hygienický servis
- umožnění sprchy
- možnost praní prádla
- využití prádla z charitativního šatníku
B) Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
- potravinový servis – čaj/šťáva, káva, instantní polévka
C) Pomoc při zajišťování práv, oprávněných zájmů a obstarávání osobních záležitostí
- sociální poradenství
Služby jsou poskytovány částečně za úhradu, aktuální ceník je zde.
Průběh služby
-
První kontakt pracovníka se zájemcem o službu – seznámení se službou.
-
Rozhodnutí o poskytnutí služby zájemci – na základně ústního rozhovoru při vstupním jednání ihned pracovník vyhodnotí, zda bude či nebude zájemci poskytnuta sociální služba, smlouva je uzavírána ústně.
-
Individuální práce s uživatelem – definování zakázky a dílčích cílů směřujících ke zlepšení uživatelovi nepříznivé situace.
-
Ukončení služby:
-
ze strany uživatele – uživatel může kdykoliv odstoupit od smlouvy bez udání důvodu; splnil si svůj cíl; situace se změnila a nespadá do cílové skupiny,
-
ze strany pracovníka – naplnění cíle, nemá novou zakázku; nevyužitím služeb déle jak 6 měsíců; nespolupráce při řešení nepříznivé sociální situace; hrubé porušení pravidel NDC – sankčně.
-
Materiální a technické zajištění služby
Služby jsou poskytovány v přízemí budovy, služba ale není bezbariérová. Uživatelé mají k dispozici sociální zařízení. Mohou využít kulturní místnost, ve které se nachází i PC.
Pracovníci služby využívají kanceláře vedoucího služby, sociálního pracovníka a pracovníka v sociálních službách a potřebné hygienické zařízení.