Veřejný závazek
Poslání
Posláním Terénního programu při Nízkoprahovém denním centru je aktivně vyhledávat a kontaktovat osoby převážně bez přístřeší nebo ohrožené ztrátou bydlení, starší 18 let, v případě zájmu jim pomoci a podpořit je při řešení jejich nepříznivé životní situace, ve které se právě nacházejí. Kontaktování těchto osob probíhá v jejich přirozeném prostředí na území města Pardubic, každý všední den.
Cíle
- vyhledávat a kontaktovat osoby bez přístřeší či osoby bezdomovectvím ohrožené v jejich přirozeném prostředí,
- poskytovat uživatelům služby základní sociální poradenství a pomoci jim orientovat se v jejich situaci, předávat kontakty na návazné služby,
- poskytovat uživatelům základní potravinovou pomoc,
- zvýšit informovanost veřejnosti o problematice života osob bez přístřeší.
Cílová skupina
Osoby bez přístřeší nebo muži a ženy ohrožené ztrátou bydlení, starší 18 let, kteří se nacházejí v nepříznivé životní situaci spojené se ztrátou bydlení.
Důvody pro odmítnutí poskytnutí služby
- služba může být odmítnuta osobám, které nespadají do cílové skupiny terénního programu;
- osobám, které požadují služby, které terénní program neposkytuje (v takovém případě mu pracovníci zprostředkují dle aktuálních možností kontakt na požadovanou službu);
- služba může být odmítnuta z kapacitních důvodů (naplnění okamžité kapacity – zájemci je nabídnuto vyčkání, popř. domluvena schůzka na jiný termín);
- osobám, kterým byla v době kratší než 6 měsíců vypovězena smlouva z důvodu porušení pravidel TP;
- osobám, které jeví známky agresivity vůči sobě nebo svému okolí;
- osobám, které jsou pod zjevným vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek.
Zásady poskytované služby
Důstojnost a rovnost, anonymita
Pracovníci spolupracují s uživatelem služby jako s rovnocenným partnerem a zajišťují důstojný přístup a prostředí při řešení jeho nepříznivé sociální situace. Není nutné uvádět jméno.
Individuální přístup
Každý člověk má svůj vlastní životní příběh a názory, které jsou pracovníky respektovány. Pracovníci zohledňují individuální schopnosti a dovednosti uživatele služby.
Respekt
Uživatel služby je tím, kdo vede průběh služby, a sociální pracovník mu poskytuje potřebnou podporu pro samostatné rozhodování.
Profesionální přístup
Pracovníci se neustále vzdělávají formou školení, kurzů a odborných stáží a své poznatky uplatňují při poskytování sociální služby.