Služba podpory bydlení - závěrečná zpráva
Registrační číslo: CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_022/0001227
Název projektu: Tvorba podpůrné sítě pro osoby opouštějící pobytové sociální služby
Tisková zpráva:
„Závěrečná zpráva“
Projekt „Tvorba podpůrné sítě pro osoby opouštějící pobytové sociální služby“ – (Služba podpory bydlení) byl realizován od 1. 11. 2016 do 31. 7. 2019, finanční podpora byla z Evropského sociálního fondu – Operačního programu zaměstnanost.
Hlavním cílem projektu bylo pomoci získat klientům potřebné kompetence ke zvládnutí jejich nepříznivé sociální situace a dosáhnutí co nejvyšší možné míry samostatnosti, nezávislosti, soběstačnosti a to především za účelem udržení nebo opětovného získání standardního bydlení, uplatnění na běžném trhu práce a vedení klienta k standardnímu způsobu života, zapojeného do aktivit rozvoje společnosti.
Klíčové aktivity projektu
KA 1) Navázání spolupráce a nastavení mechanizmů
KA 2) Monitoring lokality, práce s cílovou skupinou
KA 3) Tvorba platformy pro koordinaci sítě se zapojením cílové skupiny
KA 4) Individuální práce s cílovou skupinou
KA 5) Realizace aktivizačních, asistenčních a motivačních programů pro cílovou skupinu
V rámci klíčové aktivity č. 1 jsme navázali spolupráci s pobytovými službami, které poskytuje SKP-CENTRUM, o.p.s., a dalšími organizacemi, které mají stejnou nebo podobnou cílovou skupinu, a také s personálními agenturami.
Klíčovou aktivitou č. 2 byl monitoring lokalit, kdy jsme nastavili spolupráci s majiteli či správci komerčních ubytoven v Pardubicích. Následně jsme docházeli za ubytovanými klienty, kteří z důvodu zhoršeného zdravotního stavu nemohli přijít do služby.
Během celého projektu bylo uskutečněno 12 platforem v rámci klíčové aktivity č. 3 (např. Náhrada škody pro oběti trestných činů; Problematika zaměstnanosti a nepojistných sociálních dávek; Insolvence; Možnosti zaměstnávání klientů; Možnosti bydlení, které nabízí město Pardubice; Problematika nemocenského a důchodového pojištění). Platformy byly přínosem nejen pro zástupce poskytovatelů sociálních služeb, ale i pro naše klienty, kterým jsme získané informace předávali v rámci individuálních konzultací nebo skupinových aktivit.
Klíčová aktivita č. 4 byla zaměřená na individuální práci s cílovou skupinou, kdy jsme prostřednictvím sociálního poradenství podpořili 215 klientů (110 mužů a 105 žen), kteří potřebovali pomoci v oblasti bydlení, dluhové problematiky, rodinných vztahů, zorientovat se v systému sociálních dávek či doprovodit na úřady nebo k lékaři.
Celkem jsme zrealizovali 20 aktivizačních, asistenčních a motivačních programů pro cílovou skupinu v průběhu projektu, což byla klíčová aktivita č. 5. Témata pro jednotlivé aktivity vycházely ze zakázek klientů (např. Dluhová problematika; Základní rozdělení typů bydlení; Pracovní agentury; Jak správně napsat životopis; Komunikace s pronajímateli bytu; Jak si vytvořit finanční plán bydlení) a z výstupů platforem (např. Insolvence; Možnosti zaměstnávání klientů; Aktuální informace ohledně nepojistných sociálních dávek).
Zuzana Hanušová, DiS
vedoucí sociální pracovník
Služba podpory bydlení