Jeden den - dva telefonáty od veřejnosti
První telefonát byl od pána. Pán se rozčiloval, že klient sedí v blízkosti jeho firmy a nechce odejít. S pánem jsme se bavili o tom, co tam dle jeho slov „známá firma“ dělá - nic, jen sedí. Tomuto pánovi jsem se snažila vysvětlit, že tím, že klient pouze sedí, se nedopouští ničeho protizákoného. Pán byl ovšem neoblomný, začal velmi sprostě nadávat klientovi a pak i mně. Vyslechla jsem si hodnocení klienta, naší služby, i mě, a to pouze za to, že se klient posadil.
Druhý telefonát. Rozhovor začal velmi podobně, „mám tady asi vaše klienty“. V tu chvíli jsem se připravovala na to, co přijde. Paní mi pověděla, že se o ně už několik dnů stará, že jim nosí jídlo, oblečení a deky. Paní jsem poděkovala a začali jsme společně řešit místo, kde se nachází a přibližnou dobu, kdy je tam může potkat náš terénní program.
Stejný problém - dva rozdílné pohledy a jednání. Situaci jsme s paní vyřešily rychle a bez potíží, zatímco pán si pouze postěžoval a tím naše konverzace skončila. Pokud se nás pán rozhodne kontaktovat znovu, budeme doufat v klidnější průběh komunikace, který by mohl vést k vyřešení situace.
Pokud se i vy v takové situaci ocitnete, můžete nás kontaktovat na telefonním čísle 773 099 585 nebo 461 102 383 (po - pá v době 8:00 - 16:00).
Mgr. Lenka Šuláková
koordinárka Nízkoprahového denního centra