Den otevřených dveří "Cestou krizové pomoci"
V úterý 7. 10. 2025 jsme týden po úspěšné konferenci pořádali Den otevřených dveří „Cestou krizové pomoci po Pardubicích“. Nahlédnout do prostor, seznámit se se sociální prací, cílovou skupinou a získat celkový náhled na problematiku krizové pomoci, kterou poskytuje v Pardubicích a Pardubickém kraji SKP-CENTRUM, o.p.s., umožnily společně Intervenční centrum pro osoby ohrožené domácím násilím, Krizové centrum Pardubice a Krizová pomoc při azylovém domě pro ženy a matky s dětmi.
„Smyslem celé akce bylo představit naše služby na konferenci a to nejen spolupracujícím organizacím. Na tu pak po týdnu navázal společný den otevřených dveří, aby lidé měli možnost nahlédnout do našich služeb,“ řekla Iva Bandžuchová, koordinátorka Intervenčního a Krizového centra.
Ve službách se během 4 hodin vystřídaly desítky lidí. „Navštívili nás i studenti prvního ročníku oboru sociální práce VOŠ v Pardubicích. Netušili jsme, kolik lidí najednou jsou schopny pojmout naše prostory J,“ sdělil Radim Blažek, sociální pracovník a krizový intervent Krizového centra Pardubice.
Intervenční centrum pro osoby ohrožené domácím násilím nabídlo návštěvníkům možnost shlédnout krátký dánský film „Všude dobře, doma nejlíp“, který je využíván k prevenci a osvětě násilí v blízkých vztazích. Ne pro každého z nás jsou domov a blízké vztahy vždy bezpečné. Nabízí prostor k reflexi a otevření tématu násilí v partnerských vztazích z různých pohledů. Půlhodinový dánský snímek adaptovaný pro české prostředí zachycuje příběh zdánlivě dobře fungující rodiny, v níž se otec dopouští násilí na své partnerce a dětech. Narušené rodinné vztahy, fyzické i psychické násilí, popírání problému, pocity bezmoci, zoufalství, ale i radostné chvíle a úleva. To jsou vyobrazené situace typické pro násilí v blízkých vztazích.
„I krátký, dobře zpracovaný film umožní divákům lépe pochopit i uchopit téma domácího násilí,“ sdělila Kateřina Rybičková, sociální pracovnice Intervenčního centra.
Služba Krizová pomoc nemohla nabídnout návštěvníkům prohlídku prostor z důvodu aktuální obsazenosti. Prostor, ale měli možnost si prohlédnout v krátkém propagačním videu. Osobní návštěva a komunikace se sociálními pracovníky tak dovolila nahlédnout hlouběji do služby, jejímu poskytování, důvodu existence a principu využití.
Děkujeme všem, kteří přišli. Vážíme si toho a budeme se těšit zase někdy příště!
Bc. Zuzana Kolářová
PR a fundraising



