Tři měsíce fungování Krizového centra
Krizové centrum Pardubice má za sebou první čtvrt rok fungování a své klienty si našlo velmi rychle. Krizové centrum za dobu svého provozu pomohlo již třem desítkám klientů s řešením jejich nepříznivé životní situace. Konzultace jsou poskytovány telefonicky i osobně. Službu využívají v drtivé většině obyvatelé Pardubicka po předchozí telefonické či emailové domluvě.
Zahájení poskytování služby bylo ve znamení zvýšení informovanosti mezi obcemi a městy v okrese Pardubice – jednalo se o představení služby s prosbou o sdílení informací mezi spoluobčany, například umístěním informace na webové stránky či na sociální sítě. Informace o službě Krizového centra byla zveřejněna minimálně 18 městy a obcemi v okrese. Služba byla dále představena v Bílém kruhu bezpečí v Pardubicích a prostřednictvím koordinátorky služby Mgr. Ivy Bandžuchové, na Univerzitě Pardubice a na komunitním plánování v Pardubicích.
Pracovníci v Krizovém centru nejčastěji řeší osobní problémy, rodinné či vztahové problémy nebo sociálně právní problematiku. S těmito problémy se někdy objevují i návazné právní problémy, které mohou řešit klienti s právníkem přímo v Krizovém centru.
„V týdnu od 14. 3. se Krizové centrum také aktivně zapojilo do podpory uprchlíků z Ukrajiny a nabídlo pomoc Krajskému asistenčnímu centru v Pardubicích. V KACPU pracovníci provádí domluvené činnosti, informují o službě Krizového centra nejen česky mluvící uprchlíky z Ukrajiny, ale také pracovníky a dobrovolníky v KACPU, kteří jsou v těchto dnech vystaveni vysoké zátěži, která se může projevit tíživými a nepříjemnými emocemi“ doplňuje Mgr. Radim Blažek, sociální pracovník služby.
S těmito a dalšími tíživými životními situacemi (jako například ztráta blízké osoby, krize identity, životní změny, úraz, nemoc) se na nás mohou zájemci obracet prostřednictvím telefonu 608 432 117 nebo e-mailu kc.pardubice@skp-centrum.cz
Mgr. Radim Blažek
sociální pracovník Krizového centra