Systémová podpora kvality sociálních služeb
Název projektu CZ: Systémová podpora kvality sociálních služeb
Registrační číslo projektu: CZ.03.2.63/0.0/0.0/17_071/0007602
Období realizace projektu: 1. 4. 2018 - 31. 8. 2019
Obsah projektu:
Projekt byl zaměřen na zvýšení a sjednocení kvality sociálních služeb poskytovaných společností SKP-CENTRUM, o.p.s. V rámci projektu byly analyzovány metodiky jednotlivých sociálních služeb, jejich soulad se zákonnými standardy a zároveň aplikovatelnost při práci s cílovou skupinou. Analýza se zaměřovala mimo jiné na to, jakým způsobem zaměstnanci s metodikou sociální služby pracovali, ověřovala jejich znalosti a zároveň nastavila mechanismy tvorby a úpravy metodiky a controllingu práce s metodikou.
Co bylo cílem projektu:
Hlavním cílem projektu bylo sjednocení a zvýšení kvality sociálních služeb poskytovaných společností SKP-CENTRUM o.p.s. Tohoto cíle bylo dosaženo pomocí analýzy práce se standardy kvality v jednotlivých službách a jejich znalosti a schopnosti využití v praxi pracovníky v přímé práci, ověření správnosti nastavení standardů kvality a na základě této analýzy byl navržen a realizován konkrétní a komplexní systém vedoucí k posílení efektivity a kvality poskytovaných služeb.
Dílčí cíle projektu:
1a) Analýza 6 metodik sociálních služeb vhledem k jejich zákonným požadavkům a zároveň využitelnosti při práci s cílovými skupinami – inspekce na zkoušku.
Dílčího cíle 1a bylo dosaženo. Vybrané metodiky byly analyzovány a byla získána vstupní data.
1b) Analýza mezi zaměstnanci – práce se standardy, způsob seznamování se standardy, komunikace uvnitř týmu, komunikace s metodikem sociálních služeb a vedením organizace apod.
Dílčího cíle 1b bylo dosaženo. Byla realizována analýza mezi zaměstnanci a byla získána vstupní data.
1c) Nastavení procesu hodnocení kvality poskytovaných služeb, naplňování standardů a interního vzdělávání pracovníků v přímé péči - sjednocení práce se standardy kvality v jednotlivých službách a jejich controllingu.
Dílčího cíle 1c bylo dosaženo. Nově byl nastaven proces hodnocení kvality poskytovaných služeb, avšak úprava a vylepšování procesu je nekonečný proces, který bude probíhat i nadále po ukončení projektu.
1d): Realizace uceleného soubor vzdělávání vedoucích pracovníků (sociálních pracovníků) zaměřený na vedení týmu.
Dílčího cíle 1d bylo dosaženo. Pracovníci absolvovali 10 workshopů ve vybraných tématech posilujících jejich manažerské dovednosti.
Klíčové aktivity projektu:
KA 1 – Přípravná fáze projektu
KA 2 – Realizace analýzy – Inspekce na zkoušku
KA 3 – Realizace analýzy – Analýza nastavených procesů souvisejících se zvyšováním kvality sociálních služeb
KA 4 – Nastavení procesu hodnocení kvality
KA 5 – Vzdělávání vedoucích sociálních pracovníků
Výstupy ke klíčovým aktivitám projektu:
Analýza nastavených procesů souvisejících se zvyšováním kvality sociálních služeb (KA 3 a KA 4) – interní dokument organizace
Kontakt:
Markéta Sámková - projektová a finanční manažerka: tel. 724 833 371
Tento projekt byl spolufinancován z ESF prostřednictvím Operačního programu Zaměstnanost.